Drömmar om ett sovrum

Chill

Ända sedan jag flyttade hemifrån har jag alltid drömt om att ha ett riktigt sovrum, med dörr och där det bara är sova och chilla som gäller.. 6 år senare har det fortfarande inte inträffat, har hittills bara bott i ettor, där sängen antingen varit på loft, dubblat som soffa eller bara varit allmänt omysigt oskild från resten av lägenheten.

Nu bor jag dock i vad man kanske skulle kunna kalla för en 1,5:a, det är som en liten sovalkov, vilket är det närmsta jag hittills kommit ett sovrum.. För att öka ”rumskänslan” har jag satt upp lite skira gardiner som ökar avskildheten mot ”vardagsrummet”.

IMG_1207

IMG_1209

IMG_1208

Belysningen gör så otroligt mycket för mysighetskänslan. Jag älskar mina ”ljusbollar”, kan ligga och bara titta på dem och njuta ibland när jag inte kan sova. Det är energisnåla led-lampor och ger precis lagom mycket ljus.

IMG_1213

Är även besatt av orkidéer, så de har en given plats i mitt sovrum, liksom alla mina mjuknallar. Finaste! ❤

Lämna en kommentar